Rejseguide til Los Angeles - Mine bedste anbefalinger

På vores roadtrip havde vi fire dage i Los Angeles, hvor vi fik en masse gode oplevelser med i bagagen. Dem kan du læse om lige her, hvor jeg deler mine bedste rejsetips til Los Angeles med dig.

Santa Monica

Åhr, hvor er Santa Monica Beach lækker. En lang hvid sandstrand, hvor jeg godt kunne have brugt et par dage på at dase i solen. Vi havde dog ikke så lang tid i Santa Monica, så det blev blot til en gåtur langs stranden samt et besøg på Santa Monica Pier, som er et festligt indslag i det eksklusive område.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Santa Monica Beach.

Vi besøgte Santa Monica Pier om aftenen, og der var virkelig en god atmosfære, og på trods af gadesælgere, forlystelser og mange mennesker, så var stemningen afslappet og hyggelig. Jeg synes, det var en rigtig god oplevelse, og så var solnedgangen supersmuk deroppefra.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Pacific Park på Santa Monica Pier.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Route 66 Den historiske Route 66 ender på Santa Monica Pier.

Hvis du er til mexicansk mad, vil jeg anbefale dig at spise på den hyggelige restaurant "Blue Plate Taco", hvor du både kan sidde ude og inde. Jeg kan varmt anbefale deres hummer-tacos, og så er deres margaritas også virkelig lækre.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Mums! Hummer-tacos <3

The Huntington Botanical Gardens

Wow wow wow, den følelse havde jeg, da vi gik rundt i "The Huntington Botanical Gardens", og det er uden tvivl den vildeste botaniske have, jeg har været i. Området var enormt, og selvom vi tilbragte en halv dag der, nåede vi kun halvdelen. Bevares vi havde også en baby med, men du kan altså sagtens få en hel dag til at gå her, da der er mange forskellige parker, museer og spisesteder.

Rejseguide Los Angeles Botanisk have The Huntington Botanical Gardens - Den japanske have.

Jeg var især vild med den kinesiske have, og så havde de et rigtig hyggeligt legeområde for børn, hvor man kan gå på opdagelse og lege med vand, hvilket William synes var et kæmpehit! Hvis du trænger til en dag væk fra storbyræset, er "The Huntington Botanical Gardens" det perfekte sted at koble af og nyde den smukke natur.

Rejseguide Los Angeles Botanisk Have Den fine kinesiske have.

Hollywood Walk of Fame

At besøge Hollywood var en pigedrøm, der gik i opfyldelse. Som lille drømte jeg om at blive skuespiller, og jeg tænkte, at det måtte være superfedt at være derovre i filmskabernes by :D Derfor var det et must see for mig, når nu vi var i Californien. Det var sjovt at opleve alt ræset i gaderne, og gå og kigge på stjernene på fortovet på "Hollywood Walk of Fame", der var en del vi kendte, men også en hel masse, som jeg aldrig havde hørt om.

Rejseguide Los Angeles Walk of Fame 2 X Mickey Mouse :)

Jo tættere man kom på "TCL Chinese Theatre", hvor de nyere kendisser er placeret, jo flere turister var der også, og det var ret sjovt at se, hvor mange der lagde sig ned på fortovet for at få taget et billede med deres "idol". Jeg er glad for, at jeg oplevede Hollywood, men det er nok ikke et sted, jeg besøger igen. "Been there, done that" ;)

Rejseguide Los Angeles Hollywood Hollywood-skiltet set fra Hollywood Boulevard.

Griffith Observatory & Hollywood-skiltet

"Griffith Observatory" er placeret i Mount Hollywood, og du har en fantastisk udsigt over Los Angeles heroppefra, og samtidig har du også en god udsigt til "Hollywood-skiltet". "Griffith Observatory" har været offentlig tilgængeligt siden det stod færdigt i 1935 og selve observatoriet er gratis at besøge. Hvis du ønsker at se shows i planetariet, kan billetter købes ved selve observatoriet og kun til den pågældende dag.

Rejseguide Los Angeles Griffith Observatory Griffith Observatory set forfra.

Vær opmærksom på, at "Griffith Observatory" er et populært sted, og det kan derfor godt give lidt udfordringer i forhold til parkering. Vi endte i hvert med at skulle gå ret langt, og da det gik opad, og var virkelig varmt, var det en ret hård gåtur. Jeg ved, at det er muligt at tage bussen derop, så måske er det en bedre løsning, hvis man gerne vil være sikker på at komme til toppen uden at skulle gå op?

Rejseguide Los Angeles Griffith Observatory Udsigten over Los Angeles fra Griffith Observatory.

Vi var der midt på dagen, og det var superfint at se omgivelserne i sollys, omend det var meget varmt, men jeg kunne nu også godt have tænkt mig at se solnedgangen deroppefra.

Rejseguide Los Angeles Griffith Observatory Læg mærke til Hollywood-skiltet i baggrunden.

To fantastiske Bed & Breakfasts

Jeg synes ofte, at de bedste overnatninger er på Bed & Breakfasts, fordi det bliver meget mere personligt og autentisk end på et hotel. I Los Angeles boede vi på to Bed & Breakfasts, "The Bissell House Bed & Breakfast" i South Pasadena og "Channel Road Inn" i Santa Monica, og det var nogle virkelig fantastiske steder. Begge steder havde en rigtig god og hyggelig atmosfære, og så var morgenmaden helt i top.

The Bissell House Bed & Breakfast Det helt speciele ved "The Bissell House Bed & Breakfast" var, at der var fælles-morgenmad kl. ni hver morgen. Her sad vi så rundt om et stort bord med de andre gæster og fik serveret en lækker morgensmadsanretning. Det var en sjov og anderledes oplevelse, og ikke noget vi er så vant til her i Skandinavien, hvor vi er lidt mere introverte over for fremmede, end det er tilfældet i USA.

Rejseguide Los Angeles Bissell House Bed & Breakfast Vi fik skøn morgenmad på The Bissell House Bed & Breakfast.

Vi sov på værelset "The English Room", og det var simpelthen så hyggeligt og romantisk indrettet. Stedet havde også et hyggeligt lille poolområde, hvor det var skønt at tage en dukkert efter sightseeing i solen.

Rejseguide Los Angeles Bissell House Bed & Breakfast The English Room på The Bissell House Bed & Breakfast.

Rejseguide Los Angeles Bissell House Bed & Breakfast Det hyggelige poolområde.

Channel Road Inn Det er ret dyrt at bo godt i Santa Monica, men vi var heldige at få et godt tilbud på Hotels.com, da vi bookede i sidste øjeblik, og ydermere var vi så heldige, at vores værelse blev opgraderet. "Channel Road Inn" er uden tvivl et luksuriøst Bed & Breakfast, og vi havde både badekar med jacuzzi og pejs på værelset samt en lille terrasse. Så fint bor vi normalt ikke, så det var en skøn afslutning på vores ferie, og jeg ville nu gerne have været der lidt længere.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Bed & Breakfast Vores værelse på Channel Road Inn.

Rejseguide Los Angeles Santa Monica Bed & Breakfast Fælles-stuen på Channel Road Inn.

Til morgenmad var der en god buffet, der blandt andet bød på frisk frugt og kager. Herudover kunne man i løbet af dagen tage cola på køl, og om aftenen blev der serveret et glas vin til alle gæsterne, hvis man havde lyst til det. "Channel Road Inn" kan varmt anbefales, hvis du ønsker en luksuriøs og hyggelig overnatning tæt på Santa Monica Beach.

Tre ting, du skal være opmærksom på, når du besøger Los Angeles

Trafikkaos Når du kører i Los Angeles, skal du forvente en del kø. Jeg vil dog alligevel mene, at det er den nemmeste måde at komme rundt på, da der er langt imellem de forskellige seværdigheder. Vejnettet er godt udbygget, og det er nemt at komme omkring med bil, det tager bare tid.

Forvent lang tid i lufthavnen Både da vi ankom, og da vi skulle hjem, brugte vi utrolig lang tid i lufthavnen. Da vi ankom til Los Angeles, tog det virkelig lang tid at komme igennem sikkerhedskontrollen, og det samme var tilfældet, da vi skulle hjem igen. Det er derfor en god idé at være i lufthavnen i god tid, og jeg anbefaler minimum tre timer inden afgang.

Venice Beach er ikke babyvenligt Jeg har hørt så meget godt om Venice Beach, og har fået anbefalet stedet af mange. Jeg synes dog ikke, at det var et særlig fedt område, og jeg var virkelig skuffet over det. Stedet var fyldt med souvenir-butikker og høj musik, og det var svært at finde toiletter (der var megalang kø til dem på stranden), så babyvenligt var det i hvert fald ikke.

Et plus var dog gåturen langs kanalerne, som var rigtig fin, og så fandt vi efter lang tids søgen en kinesisk restaurant, der serverede god mad, og hvor det var muligt at komme på toilettet :)

Rejseguide Los Angeles Venice Beach De fine kanaler ved Venice Beach.

Vi nåede det ikke selv, men jeg ved, at der er mange, der anbefaler gåturen på ca. fem km. fra Venice Beach til Santa Monica, så måske det også er noget for dig? Du kan læse meget mere om ruten hos danishadventurer.dk her.

Har du andre gode rejsetips til Los Angeles, eller er der steder i englenes by, du drømmer om at opleve?