Roadtrip - Fra Bulgarien til Danmark

For en uge siden satte HK og jeg vores ben på dansk jord efter et fire dages roadtrip gennem Europa. Vores plan om at flytte tilbage til Danmark blev fremskyndet, så vi pakkede allerede bilen og kørte fra Bulgarien lørdag den 19. september om morgenen. Vi havde fra start af aftalt, at vi ville køre fra Bulgarien til Danmark, når vi skulle flytte hjem, så vi kunne få (næsten) alle vores ting med hjem plus vores bil.

Ruten blev dog ikke som først planlagt, da grænserne i Østeuropa var blevet lukket. Vi ville ellers have været en tur til Budapest og Prag, men i stedet tog vi en alternativ vej, hvor vi sejlede fra Grækenland til Italien, og kørte videre herfra til Innsbruck, inden turen gik hele vejen hjem til Danmark.

Det var en sjov og oplevelsesrig tur, hvor vi kørte omkring 2.700 km. og herudover sejlede ca. 16 timer. Turen bød på i alt tre overnatninger samt en bilfri dag i Innsbruck, og som du kan se på billederne nedenfor, oplevede vi en masse på vores Europa-roadtrip. :)

roadtrip Efter en lang dag i bilen ankom vi til den gudsforladte havneby, Igoumenitsa, i Grækenland.

Selvom byen var ret kedelig, fandt vi heldigvis en hyggelig restaurant. Selvom byen var ret kedelig, fandt vi heldigvis en hyggelig restaurant.

Det tog laaaang tid at få alle bilerne bakket ombord på færgen, og vi holdt i kø meeeeget længe, før det blev vores tur. Det tog laaaang tid at få alle bilerne bakket ombord på færgen, og vi holdt i kø meeeeget længe, før det blev vores tur.

Efter to timers forsinkelse nåede vi i havn i Ancona i Italien søndag eftermiddag. Efter to timers forsinkelse nåede vi i havn i Ancona i Italien søndag eftermiddag.

Køreturen fra Italien til Østrig var virkelig smuk. Køreturen fra Italien til Østrig var virkelig smuk.

Jeg elsker Østrig, og Innsbruck var ingen undtagelse.  Jeg elsker Østrig, og Innsbruck var ingen undtagelse. Derfor tog vi to overnatninger i den hyggelige by, inden vi kørte mod Danmark.

Læs om vores hyggelige dag i Innsbruck her

Da vi ankom til Danmark, var det første vi gjorde at finde en tank og købe en hotter. :) Da vi ankom til Danmark, var det første vi gjorde at finde en tank og købe en hotter. :)