Skøn weekendtur i Birmingham

I weekenden har jeg været på miniferie i Birmingham i England for at besøge min kæreste, der studerer på University of Birmingham.

Jeg tog af sted fredag morgen og landede i Birmingham lufthavn omkring kl. 10.00 engelsk tid, hvor min kæreste tog imod mig. Herefter gik turen mod hotellet med et lille stop på vejen på en engelsk pub, hvor vi fik morgenmad.

Efter at have set lidt af byen stod den på engelsk afternoon tea på Boston Tea Party, hvor vi fik et fad med masser af sandwich og kager samt en stor kop te. Det skal man jo have, når nu man er i England.

Hotellet, Hilton Garden Inn, forærede os champagne og jordbær med chokolade fredag aften, og jeg kan helt klart anbefale at bo her, da hotellet, udover god service, havde en supergod belligenhed i en hyggelig del af byen.

birmingham-boston-tea-party1 Lidt stemningsbilleder fra fredag med afternoon tea på "Boston Tea Party".

Efter at have fået en stor brunchbuffet lørdag morgen stod den på sightseeing, som du kan se på billederne her:

birmingham-bibliotek Birminghams enorme bibliotek med tagterrasser og udsigt over byen var fantastisk. katedral-birmingham1 Vi besøgte også Birmingham Town Hall samt en lille katedral.

museum-birmingham Birmingham Museum & Art Gallery var et besøg værd, og så var der fri adgang.

bbc-birmingham1 Vi kom også forbi The Mailbox, hvor BBC Birmingham holder til.

bullring-birmingham4 Birmingham byder også på masser af shopping, blandt andet det store shoppingcenter Bullring.

jamie-olivers-italian-birmingham Aftensmaden blev nydt på Jamie Olivers italienske restaurant "Jamie's Italian".

Søndag formiddag checkede vi ud af hotellet, og tog hen på University of Birmingham, hvor min kæreste bor, og studerer.

university-of-birmingham-blog3 University of Birmingham.

Efter at være blevet vist rundt på den kæmpe skole, hvor der går omkring 30.000 elever, var vi på den klassiske engelske pub "The Green Man". Her fik vi dagens ret og en øl fra hanen.

the-green-man-birmingham1 "The Green Man" - hyggeligt sted, men engelsk mad har nu altid været ret kedeligt.

Efter en dejlig weekend, skulle jeg desværre tilbage til København igen i går, men kan heldigvis allerede nu se frem til om cirka seks uger, hvor turen igen går til Birmingham samt London.

P.S. Hvis du overvejer en tur til Birmingham, vil jeg anbefale, at du husker en paraply, da det altså regner ret meget!